Als je iOS-apparaat er niet in slaagt om een wifi verbinding tot stand te brengen, kan je best eerst de onderstaande tips proberen:
- Zorg dat je je binnen het draadloze bereik van de wifi-router bevindt.
- Tik op Instellingen > Wi-Fi en schakel Wi-Fi uit en dan weer in.
- Start het iOS-apparaat opnieuw op.
- Tik op Instellingen > Wi-Fi en zoek het wifi-netwerk waarmee je verbonden bent.
- Tik op
en daarna op ‘Vergeet dit netwerk’. Hou er rekening mee dat je mogelijk het wachtwoord van het wifi-netwerk opnieuw zult moeten invoeren als je naderhand terug op dit wifi netwerk wenst in te loggen.
- Probeer verbinding te maken met het gewenste wifi-netwerk. Mogelijk heb je hier een wachtwoord voor nodig.
- Schakel de wifi-router uit, en schakel hem daarna opnieuw in.
- Werk de iOS software bij naar de nieuwste versie.
- Installeer de nieuwste firmware op de wifi-router.
Als het probleem daarmee niet opgelost geraakt, kun je dit nog proberen:
- Kijk na of je iOS-apparaat verbinding probeert te maken met het juiste netwerk.
- Let erop dat je het wifi-wachtwoord helemaal correct invoert. Wachtwoorden zijn vaak hoofdlettergevoelig en kunnen cijfers of speciale tekens bevatten.
- Stel de netwerkinstellingen opnieuw in door te tikken op Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Let wel: door deze actie worden alle netwerkinstellingen opnieuw ingesteld, waaronder: informatie over eerder verbonden wifi-netwerken en wachtwoorden, recent gebruikte Bluetooth accessoires en VPN- en APN-instellingen.
De WiFi verbinding op iPhone / iPad opnieuw instellen