Als je je iPhone wil activeren, kan het voorvallen dat je één van de volgende foutmeldingen te zien krijgt:
- ‘Uw iPhone kan niet worden geactiveerd, omdat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is’.
- ‘De simkaart in deze iPhone wordt blijkbaar niet ondersteund’.
- ‘De iPhone wordt niet herkend en kan niet worden geactiveerd voor service’.
- ‘iTunes kan uw apparaat niet controleren’.
Je kan deze problemen oplossen op volgende manier:
- Start de iPhone opnieuw op.
- Probeer de activeringsserver op een andere manier te bereiken: door verbinding te maken met een wifi netwerk waarvan je weet dat het goed werkt. Als je er niet in slaagt om de iPhone via wifi te activeren, dien je het apparaat te verbinden met een Mac of een pc met iTunes.
- Herstel de iPhone via iTunes. Hoe je de iPhone kan herstellen kan je hier lezen.
Als je een waarschuwingsbericht ontvangt wanneer je een iPhone probeert te activeren, kan je best de iPhone herstellen door middel van de herstelmodus. Als ook dat niet lukt, neem je best contact op met Apple voor assistentie op 0800 80 407.
Noot: Als je gevraagd wordt om een wachtwoord in te voeren om door te kunnen gaan met de activering van de iPhone, dan kan het zijn dat het activeringsslot ingeschakeld is als onderdeel van ‘Zoek mijn iPhone’.