Wanneer je je Mac, iPad of iPhone binnenbrengt voor een herstelling, wordt er een servicebon opgemaakt.
Hierop wordt een omschrijving van het probleem genoteerd, evenals de typebenaming van het apparaat in kwestie. Verder noteren we onder meer ook je contactgegevens.
Vervolgens komt het apparaat bij onze technici terecht, die er mee aan de slag gaan volgens het ‘first in, first out’ principe. Eerst ondergaan de toestellen een aantal standaard testen. Daarna worden, op basis van de probleemomschrijving, de nodige troubleshooting tests uitgevoerd.
iPhone inleveren
Een paar stappen om te volgen:
- Maak een reservekopie van uw iPhone met iCloud of iTunes. U hebt de reservekopie nodig om het materiaal op het apparaat terug te zetten als we uw iPhone opnieuw moeten instellen of vervangen.
- Zorg dat u uw Apple ID en wachtwoord weet.
- Schakel Find My iPhone uit
- Als uw iPhone een simkaart bevat, haalt u deze eruit en bewaart u deze.
- Bewaar uw kabels en andere accessoires als u service krijgt.
- Bekijk onze volledige instructies voor het voorbereiden van uw iPhone op service.
Wachtwoord, Apple ID en Find my iPhone/iPad
Voor de meeste herstellingen hebben we je gebruikerswachtwoord nodig. Soms wordt ook je Apple ID gevraagd. Wij gebruiken deze enkel in het kader van de herstelling, en houden deze informatie niet bij. Tot slot dient ook de ‘Find my iPhone/iPad’ functie uitgeschakeld te zijn, in het geval we één van deze apparaten moeten herstellen.
Herstelling in garantie
Als je toestel nog in garantie is, worden de noodzakelijke herstellingen uitgevoerd. Vervolgens word je verwittigd als je toestel klaar is.
Herstelling buiten garantie
Als je toestel niet langer in garantie is, maken we eerst een gedetailleerd bestek op. Hier wordt een bedrag van € 35 incl BTW voor aangerekend. Als je achteraf akkoord gaat met de herstelling, wordt dit bedrag echter in mindering gebracht van de herstelprijs. Ook als je het apparaat niet laat herstellen kan je het bedrag van € 35 incl BTW terugvorderen. Dit op voorwaarde dat je binnen een termijn van twee weken na de facturatie van de bestekkost een nieuw, gelijkaardig toestel aankoopt bij Switch.
Op het bestek vermelden we de kosten van de onderdelen en werkuren die noodzakelijk zijn voor de herstelling. De herstelling wordt pas uitgevoerd nadat je hebt aangegeven akkoord te gaan met het bestek.
Hoelang duurt een herstelling?