Het kan voorvallen dat een iOS-apparaat niet meer reageert op het indrukken van knoppen, het gebruiken van schakelaars of op aanrakingen via het touchscreen. Het iOS-apparaat kan daarbij volgende symptomen vertonen:
- Het iOS-apparaat keert niet terug naar het beginscherm na het drukken op de thuisknop
- Het iOS-apparaat wordt niet uit de sluimerstand gehaald na het drukken op de knop voor de sluimerstand
- Het iOS-apparaat wordt niet ingeschakeld wanneer je een willekeurige knop indrukt
- Bij het opstarten blijf je het Apple logo zien
- Het iOS-apparaat is geblokkeerd of reageert niet
- De veegbeweging die je moet uitvoeren voor 'Schuif om te ontgrendelen' of 'Schuif om uit te zetten' heeft geen effect
Oplossingen:
- Als een enkele app niet (meer) reageert kan je deze geforceerd stoppen.
- Als het apparaat niet reageert of bepaalde bedieningen werken niet zoals verwacht, dan kan je het apparaat best herstarten of geforceerd herstarten.
- Als het apparaat nog steeds niet reageert of niet wordt ingeschakeld, moet je het apparaat opnieuw instellen.
- Als het apparaat geen beeld weergeeft of het beeld blijft zwart, controleert je of de batterij voldoende is opgeladen om het apparaat in te kunnen schakelen.
Als je een iPad gebruikt, zorg dan dat deze is aangesloten op de USB-lichtnetadapter die bij het apparaat meegeleverd werd.
Laat de iPad minstens twintig minuten opladen en kijk vervolgens of deze dan normaal opstart.
Als het scherm geen beeld weergeeft, druk je op de knop voor de sluimerstand om het apparaat uit de sluimerstand te halen.
Als op het scherm een rode batterij wordt weergegeven, laat je het apparaat verder opladen totdat de batterij vol is.
Herstellen jullie ook iPhone's die niet bij Switch aangekocht zijn?
Je iPhone of iPad terug naar de fabrieksinstellingen zetten