Als je de foutmelding ‘Dit accessoire is niet geschikt voor dit toestel’ te zien krijgt, kunnen de hieronder opgesomde maatregelen het probleem mogelijk verhelpen:
Controleer de compatibiliteit
Kijk na of het accessoire compatibel is met het iOS-apparaat waarmee je het accessoire wenst te gebruiken. Als het accessoire verkocht wordt via onze online winkel, kan je de compatibiliteit daar nagaan. Je kan deze informatie mogelijk ook vinden op de verpakking van het accessoire of op de website van de fabrikant van het accessoire.
Als het accessoire een 30-pins aansluiting heeft, terwijl het iOS-apparaat een Lightning poort heeft, dan kan je de twee alsnog aan elkaar koppelen door middel van de Lightning-naar-30-pins-adapter of met behulp van een Lightning-naar-30-pins-adapterkabeltje.
Werk de software bij
Installeer de nieuwste iOS-versie. Bij Instellingen > Algemeen > Info kun je zien welke softwareversie er geïnstalleerd is op je iOS-apparaat. Als het iOS-apparaat niet succesvol kan bijgewerkt worden, ligt het probleem mogelijk bij het iOS-apparaat zelf, en niet bij het accessoire.
Sluit het accessoire opnieuw aan
1. Koppel het accessoire los en schakel het uit (indien mogelijk).
2. Controleer de aansluitingen tussen het accessoire en het apparaat en kijk na of er geen vuil of schade te zien is.
3. Herstart het iOS-apparaat (uitzetten en weer aanzetten). Sluit het accessoire opnieuw aan vanaf wanneer het beginscherm verschijnt.
Test het accessoire met een ander iOS-apparaat
Als je het accessoire kan testen met een ander iOS-apparaat, kan je nagaan of het accessoire al dan niet functioneert in die situatie. Probeer wel een identiek of zo gelijkaardig mogelijk iOS-apparaat te gebruiken. Nog enkele tips:
- Als het accessoire een hoofdtelefoon is, en er statische ruis in het linker geluidskanaal hoorbaar is, probeer dan om de hoofdtelefoon op een gelijkaardig apparaat aan te sluiten.
- Indien het iOS-apparaat niet synchroniseert wanneer het in een dock zit, probeer dan om het iOS-apparaat rechtstreeks op de computer aan te sluiten, of probeer om het dock op een andere USB-poort van uw computer aan te sluiten.
- Als je een Lightning-naar-30-pins adapter of –adapterkabel gebruikt, kan je deze in geval van problemen ook eens proberen te gebruiken in combinatie met een gelijkaardig iOS-apparaat.
Herstel het iOS-apparaat
Breng je toestel terug naar de fabrieksinstellingen en test of het accessoire werkt.