Particuliere gebruikers
Internationaal geldt op Apple producten een beperkte garantie van één jaar. Dankzij de ‘Europese Wet ter Bescherming van de Consument’ is de garantietermijn binnen de Europese Unie uitgebreid tot twee jaar. Let wel: deze wet is enkel van toepassing op particulieren die aankopen doen zonder BTW-nummer. Door in te tekenen op AppleCare kan de garantietermijn op een Mac zelfs opgetrokken worden tot drie jaar.
Professionele gebruikers
Professionele gebruikers zijn gebruikers zoals bedrijven, verenigingen, overheidsinstellingen en educatieve instellingen. Voor professionele aankopen geldt een garantietermijn van één jaar.
Natuurlijk kunnen ook professionele gebruikers intekenen op AppleCare, waarbij de garantie op een Mac uitgebreid wordt tot drie jaar (voor de iPad tot twee jaar).
Wanneer vervalt de garantie?
De garantie op reparaties voor particuliere en professionele gebruikers, vervalt wanneer:
- Uw Apple product meer dan twee jaar oud is voor particuliere gebruikers
- Uw Apple product meer dan een jaar oud is voor professionele gebruikers
- Uw Apple product een probleem heeft dat niet onder de garantie of de consumentenwetgeving valt, zoals onopzettelijke schade of schade die is veroorzaakt door ongeoorloofde wijzigingen
We kunnen uw product mogelijk repareren of vervangen voor een vergoeding buiten de garantie.
Garantie op batterij
Voor batterijen en andere verbruiksgoederen zal eerst een diagnostische test worden uitgevoerd. Dit om na te gaan of het probleem het gevolg is van normale slijtage, dan wel van een abnormaal defect.
Na Service
Als u uw iPhone/iPad na service terugkrijgt, heeft deze mogelijk een nieuw besturingssysteem. Als uw iPhone/iPad een simkaart gebruikt, plaatst u deze. Schakel uw iPhone/iPad in en volg de stappen op het scherm. Als u de configuratie hebt voltooid, zet u uw gegevens terug vanaf uw reservekopie.
We geven garantie op onze service, inclusief vervangende onderdelen, gedurende 90 dagen of de rest van de looptijd van uw garantie van Apple, waarbij de periode met de langste dekking geldt. Dit vormt een aanvulling op de rechten die u volgens de consumentenwetgeving geniet. Dit bieden we telkens aan wanneer u service van ons krijgt.
Niet-Apple producten
Wat de niet-Apple producten betreft, kiest elke fabrikant zelf zijn garantietermijn. Deze varieert van één tot vijf jaar. Raadpleeg de website van de fabrikant of de handleiding of de verpakking van het product voor meer informatie.
Hoelang duurt een herstelling?
Mijn iPhone is zichtbaar beschadigd
Herstellen jullie ook Apple toestellen die niet bij Switch aangekocht zijn?
Algemene voorwaarden van Switch