Defecte onderdelen worden in regel teruggestuurd naar Apple. Het maakt hierbij niet uit of het om een vervanging binnen of buiten garantie gaat, en of er al dan niet sprake is van schade.
Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat Apple twee prijsmodellen hanteert voor wat te vervangen onderdelen betreft:
1. De ‘vervangprijs’. Dat is de standaardprijs, die gehanteerd wordt als het defecte onderdeel teruggestuurd wordt naar Apple.
2. De ‘stockprijs’. Hierbij wordt de standaardprijs vermeerderd met een toeslag van 20% à 50%, en wordt het defecte onderdeel niet teruggestuurd naar Apple.
In onze prijsopgaves voor herstellingen buiten garantie baseren we ons steeds op de vervangprijzen. Als je verzekeraar echter vraagt om de defecte onderdelen bij te houden, kunnen we een prijsopgave maken waarin de eventuele toeslag voor de bij te houden onderdelen apart wordt aangegeven.
De harde schijf in mijn Mac werd vervangen. Krijg ik die mee?
Als de harde schijf in je Mac binnen de garantieperiode vervangen wordt dient Switch deze op te sturen naar Apple. Je kan ze dus niet meenemen.
Als de harde schijf in je Mac buiten de garantieperiode vervangen wordt krijg je ze mee bij het afhalen van het toestel.