Op voorwaarde dat het toestel aantoonbaar bij Switch werd aangekocht, is dat mogelijk. Er zijn wel enkele bijzonderheden waar je rekening mee dient te houden:
1. Als het toestel nog in garantie is, dien je de aankoopfactuur of het kassaticket mee te brengen. Op die manier kan je aantonen dat je het toestel bij Switch aangekocht hebt.
2. In het geval de garantietermijn verstreken is, zal het toestel in de meeste gevallen niet meer hersteld worden. Dit omdat de kosten die zo’n herstelling met zich meebrengt bijna altijd hoger liggen dan de aankoopprijs van een nieuw toestel.
Printers of scanners waarvan de aankoopprijs hoger ligt dan € 500 kunnen eventueel wel worden hersteld buiten de garantieperiode. Er wordt dan een bestekkost van € 50 inc BTW in rekening gebracht.
Noot: Hou er rekening mee dat dat de meeste van deze niet-Apple toestellen door de fabrikant worden hersteld, waardoor de hersteltermijn doorgaans twee tot vier weken bedraagt.