Op iPad, iPhone of iPod touch
1. Kijk eerst de taalinstellingen van je toestel na. Hiervoor ga je naar Instellingen > Algemeen > Taal en regio. Controleer of de gewenste taal en regio zijn ingesteld en of de volgorde van de voorkeurstalen juist is.
2. Log daarna uit en terug in bij de App Store. Dit kan je doen door de App Store te openen en onderaan op Uitgelicht te drukken. Scroll tot onderaan het scherm waar je Apple ID staat. Druk hierop en kies Log uit. De tekst verandert nu naar Log in. Druk hier op en vul je Apple ID gegevens in. Als de taal op je Apple ID anders is ingesteld dan de App Store zal dit veranderen.
3. Soms gebeurt het dat je via Safari naar een App gezocht hebt die in België niet beschikbaar is en dan wordt de App Store regio-instelling aangepast naar het land waar het wel beschikbaar is. Om dit op te lossen kan je een App zoeken die enkel in België beschikbaar is en dit op dezelfde wijze terugzetten. Een gratis App die momenteel enkel in België beschikbaar is, is Yelo TV van Telenet.
Op Mac
- Ga via het Apple menu naar Systeemvoorkeuren. Daar kies je Taal en regio. Kijk eerst even aan de linkerkant naar de volgorde van de Voorkeurstalen en zorg dat de gewenste taal bovenaan staat (indien er meerdere talen ingesteld staan). Je kan dit aanpassen door de talen te naar boven of beneden te slepen.
Kijk ook na of de Regio correct ingesteld is. - Via de App Store kan je helemaal onderaan de pagina het land en de taal veranderen. In de rechter onderhoek zie je de vlag van het geselecteerde land staan. Je klikt hier op en je kan daarna het correcte land kiezen.
- Als bovenstaande methode niet werkt, log dan uit en terug in bij de App Store. Dit doe je door in het menu van de App Store te klikken op Store. Daar kan je dan kiezen voor Log uit. Op dezelfde manier kan je je daarna terug aanmelden.